dimecres, 18 d’abril del 2007

Dilema moral.

Vos deixe un dilema ètic i moral que m'ha agradat:

"Pensem que anem conduint el nostre cotxe una nit en mig d'una tempesta i passem per una parada d'autobusos que hi ha tres persones esperant:

1.- Una dona molt major que està apunt de morir.

2.- Un vell amic que et salvà la vida una vegada.

3.- L'home perfecte o la dona dels teus somnis.

A qui pujaries al cotxe si sols tens lloc per una persona?"


Espere les vostres conclusions!
(en uns dies posaré la resposta que donaven com la més ètica, la millor)

14 comentaris:

Joan ha dit...

Tot i que els dilemes no tenen solució (per això són dilemes) jo elegiria a l'amic que t'ha salvat la vida.

Anònim ha dit...

Buenu, donat que la dona és molt major i està a punt de morir i jo no sóc metge, i per tant encara que pujara no es salvaria, el millor crec que seria dir-li a l'amic que m'ha salvat la vida que conduïsca i apretar-me amb la dona dels meus somnis en el lloc aquest d'una persona.

No creieu?;-)

Joan ha dit...

Veus, millor opció que la meva. El col·lega conduïx i la xicona puja sobre les meves cames...

Xabeli ha dit...

Jo salvaria la pobra dona, al meu amic puc fer un favor un altre dia ^^, i el home ideal/perfecte/medianaranja pues ... (nava a dir algo pero no quedaria bé de la meua part) puess... ja'l trobaré un altre dia.
Em quede en la dona :)

Anònim ha dit...

Pues..mmm a ningú!!! xDDDd...ks fotin...(tal volta despres els 2 k es keden et miren en mala cara.. i tagarren semiodi) No estan morinse.. estan en una parada dautobusos esperant el seu autobus per algun motiu k desconec i ni man cridat ni res...tal volta ni em saluden.. jo porte algunes persones mes dalt està ploguent i igual anem algun lloc...lo unic que em guanyer es pedre el temps portant a eixa persona k igual va a unatre lloc molt diferent al meu i inclus aplegue asta banyarme jo... jo estat en eixa situacio de la parada i ningú parat aixina k.. mmm te voy a dedicar lo mismo que tu a mi, 2 linias...

Una duda..mmm esta persona major està morintse?? o es k es molt molt major i li falten aixo k es diu.. pocs dies??.... igual aço cambia la meva opinió..... si una persona esta en perill de mort es deu ajudar...aixo estaria mal fet no?.

au! ja podeu tirarme pedres...

WHF ha dit...

pera, (una pose mes egoista ncara que falta per a dir) ...xDDDD Faria baxar a tots els del cotxe i pujaria soles la persona de la meva vida i monaniriem, total una volta més prompte o mes tart... igual ells ploguent poden nar a buscar xones i tenen lexperiencia de la dona major per si els pot ajudar en algo.. el jefe de la M...

Bueno, estat pensat estos dies imaginame lescena aixina realment si em passara ami en en la realitat i suposant que la dona esta morint allí justament kuan passe jo..el que faria... pos mira jo vaig an lo cotxe i vec la situació.. pues si es molt molt molt amic lo normal es que inclus pare el salude i li pregunte que es lo que fà i on va i tot això..i ell an diria.. que la dona ta morintse o algo, pos toquem algú per telefon per a demanar ajuda e info i igual mos posem de acuerdo (trob que ell ho comprendria) i acompanye la dona al centre metge en un bot i si vec que el puc ajudar per que va algun lloc prop o on vaig jo.. o per que no tinc res k fer, pos lajude.. al xica dels somnis as suposa que ni la conec.. sis banya no se li acabarà el mon tampoc...hi ha moments millors per a trobar-se amb ella xDDD

Es a dir, jo no sabria lo que fer.. p km posaria nervios i la conclusio acabariem treguenla entre tots els que estem allí no jo asoles... ME RINDO xDD... la questio es k jo si pare es pe saludar al amic i ajudarlo si puc (k per algo el conec i es amic) pero si despres descobrim k la dona ta morinse..mmm com k està molestanmos 1 poc els meus plans incials...

lol.. trob que segur que ho acertem ... vorem dit ja totes les posibilitats! xDDDDD (mm igual mos sorpren i tot..) Juan!! posa la solució!!! xdd aixo ve b saber-ho per si passa tindreu en compte.

[JuaN] ha dit...

Pues la solució que plantejaven, bàsicament, era la que ens ha dit Blai: deixar el cotxe al millor amic per a que acompanye a la dona major mentres ens quedem amb la dona/home dels nostres somnis. Ara, se n'han dit de millors i més complexes, ara cadascú que trie. Al Toni mos ha fet una "tesi doctoral" i tot XD m'alegre que vos haja animat ;)

Anònim ha dit...

Jajaja ;) pos ja sabeu, si vos passa recordeuo! axos ser persona!! :) ahhh no oblideu agarrar solt per si vos apara la guardia isvil i tinguem que fer una posible bonificació. :P

Anònim ha dit...

jajjajaja perdó via entes que naven tots dalt del cotxe (al blai via dit axo, trampos!! xdd).. bé pos no fa falta garrar solt.. garres 2 madalenes pe menjateles amb la xicona i au.

[JuaN] ha dit...

so jart! XDDDD Madalenes i tot!! LoL

Unknown ha dit...

O_o.. I si volen minjase unes atres coses pos.. ni madalenes fa falta.. at presentes alli au.

Anònim ha dit...

jajaja al missage de dalt: fran=toni

Anònim ha dit...

Jejeje, que dur, bonica disquisició filosòfica.

Anònim ha dit...

Jo, si el coxe es al murciela a ningu!!!xd!! si es unatre...


TAMPOC!!!I si es un camionet... tots els q cabien...Basicament un ¡¡Q apostamos!!